...someting borrowed...

Publicerad 2012-08-28 13:16:01 i Allmänt,

Varning för åsiktsinlägg*

Jag tycker.. att det är jobbigt, att bo hyresrätt.
Vi har jättebra hyresvärd, lägenheten är i fint skick och med en pojkvän som jobbar på byggfirma är det inget större problem att återställa lägenheten när vi flyttar härifrån, MEN...

...Jag vill ju tapetsera, göra fondvägg, måla om, sätta nytt kök, byta garderober osv, osv, osv.
Jag älskar inredning och vill gärna göra det till vårt eget, PÅ RIKTIGT!

Men...det kan vi ju inte rimligtvis göra i en lägenhet som endast är ett "mellanläge".
Jag menar, det är ju en "etta" som vi hyr och vi har verkligen inte tänkt stanna här förevigt, verkligen inte.

Imorse började vi kolla lite på bostadsrätter, av en slump, och det kändes rätt, lite större, lite dyrare och lite mer kreativ frihet.
Samtidigt är även det ju bara ett mellanläge, för målet är ju att ha en gård, men stall och verkstad osv.

Det senare har vi ju INTE råd med idag, inte i Ängelholms kommun iallafall där gårdar ligger uppe på minst 1,5 miljoner, och det är om de inte har allt det vi har, utan vi får bygga/renovera själv.

Då känns det lite som samma som det är nu, man kan lixom inte satsa fullt ut.

Jag vet inte om varken jag eller nån annan blev klokare av det här, men....jah....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela