On the top of my wishlist

Publicerad 2012-09-26 13:25:00 i Allmänt,

Ååh så fort lönen rullar in på kontot börjar det klia i fingrarna!
Men det finns en sak som jag verkligen SAKNAR, så gott som varje dag, och det är dessutom en väl värd investering.

Jag pratar såklart om en kamera. Inget fancy utan en enkel kompaktkamera så att jag kan föreviga alla vackra ögonblick.

tanken är att det ska bli en Casio EXILIM Zoom EX-ZS20, som ligger runt tusenlappen.

vi får se om det blir en rosa, ellernågon annan färg, men en kamera får det bli!

Color me autumn

Publicerad 2012-09-22 13:08:59 i Allmänt,

Kalla höstdagar som denna skulle jag inte säga nej till någon av de tre assesoarerna nedan, lite färg gör gråa dagar lite gladare.

Matchas gärna med skinnjacka.

Another wantie

Publicerad 2012-09-13 17:22:00 i Allmänt,

Eftersom jag för tillfället har feber och sitter å fryser under filten, med tjocktröja på, känns detta plagg fantastiskt skönt i höstkylan.


Ville och jag sitter å myser framför project runway... brrr..

Oh, how I wish...

Publicerad 2012-09-13 13:03:09 i Allmänt,

Gud vad många fantastiska hästar det finns på marknaden idag. Många säljs dessutom till grava underpriser då hästmarknaden är totalt översvämmad.

Jag önskar att jag hade häst, och att jag hade haft tid till det, men varken tiden eller ekonomin finns där idag.
När den dagen kommer, då jag äntligen kan komma tillbaka till hästvärlden igen, så har jag tre hästar, som alla ligger mycket när mitt hjärta, men som alla, på olika sätt är onåbara.

Rose, kommer aldrig bli min, varför vill jag inte ens nämna. Kitty, som jag hade förut, är enligt källor såld. och den tredje hästen som fann en plats i mitt hjärta men som jag vet, inte var rätt för mig, är Sune. han är säkert såld han också, dessutom.

Om jag fick välja, vill jag ha en grön, men inriden, liten storhäst, gärna med något av en ponnykropp. Jag vill inte ha nån "toppstammad" häst, för stammen är verkligen inte allt.

Den dagen kommer, men det är så mycket som ska klaffa...

Call me the secretary

Publicerad 2012-09-13 08:33:27 i Allmänt,

När man sitter hemma och mår skit, och tycker synd om sig själv är det bra med lite otfit-drömmar.
Här är höstens absoluta önskeautfit, matchad med skinnjacka och tubhalsduk utomhus och kanske ett snyggt guldhalsband?

It's Do or Die

Publicerad 2012-09-06 07:53:01 i Allmänt,

Hjälp vad jag kommer stressa idag. 
Jag mår lite dåligt bara av att tänka på det.
Klockan är strax innan 8 och dagen har knappt börjat, men jag bhar redan hunnit med en del mejl m.m som var tvugna att fixas.
så fort jag kommer från skolan runt 16 är det jonnet som gäller, så idag får jag ta med lite yoghurt och sånt så jag inte dör när jag kommit halvvägs.
Jag tycker om skolan på flera vis, men när jag vet att jag måste stressa hela dagen blir det mest jobbigt.
ikväll ska jag dessutom på tjejkvälll med jessica, vilket är jättekul, men när jag vet att jag måste stressa hela tiden tills dess så förtar det liksom det roliga...
 
Nä nu har jag suttit still för länge, Off to school.
 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela